Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse Repo UES
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Alvarez Aguilar, Susana Nohemy"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Los efectos de la transferencia negativa del español en el uso escrito de la gramática inglesa.
    (Universidad de El Salvador, 2023-10-01) Aguilar Martinez, Melissa Lissette; Alvarez Aguilar, Susana Nohemy; Martinez Bonilla, Evelyn Yasmin; ,
    RESUMEN: El aprendizaje de una lengua extranjera es un proceso cognitivo complejo en el que influyen diversos factores biológicos y sociales. La lengua materna del alumno suele desempeñar un papel fundamental a la hora de configurar la experiencia de aprendizaje y los resultados del dominio de la lengua. Este fenómeno, en el que la lengua materna influye negativamente en la lengua meta, se conoce como transferencia negativa. Este estudio explora el impacto de la transferencia negativa en la gramática de estudiantes avanzados de inglés utilizando un enfoque cuantitativo y un cuestionario como instrumento de investigación. Learning a foreign language is a complex cognitive process influenced by various biological and social factors. The mother tongue of the learner often plays a pivotal role in shaping the learning experience and language proficiency outcomes. This phenomenon, where the mother tongue negatively impacts the target language, is known as negative transfer. This study explores the impact of negative transfer on the grammar of advanced English students utilizing a quantitative approach and a questionnaire as the research instrument.
Contacto
  • 2511-2027
  • sbues@ues.edu.sv
Ubicación

Ciudad Universitaria «Dr. Fabio Castillo Figueroa», Edificio Biblioteca Central, Final Av. Estudiantes Mártires y Héroes del 30 julio, San Salvador, El Salvador.

Theme by DTI

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback