Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse Repo UES
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Aparicio Alvarez,Luis Fernando"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    ¿Qué rol cumple la administración escolar en el proceso educativo salvadoreño?
    (Universidad de El Salvador, 2025-09-20) Aparicio Alvarez,Luis Fernando; Rivas Méndez, Nelson Alexander; Vega Arias, Amelia Beatriz; aa91144ues.edu.sv; rm23130@ues.edu.sv
    RESUMEN El presente artículo pretende comprender y analizar el rol que juega la administración escolar en el proceso educativo de El Salvador. Por lo tanto, se ha utilizado un enfoque cualitativo, analizando documentaciones importantes como, normativas de estudios académicos afines a la gestión de los centros educativos de educación básica y media. Este estudio busca describir y analizar sobre cómo la gestión escolar, es una tarea que influye verdaderamente en la calidad de la educación. En el rol que desempeñan los directores y la buena labor de los centros educativos. A través de este estudio de los documentos educativos, se analizan e interpretan normas y estatutos dando mayor énfasis a su aplicación en los centros educativos de El Salvador. De esta manera el fortalecimiento de la administración escolar es esencial para obtener una educación, eficaz, inclusiva y humanista. ABSTRACT The purpose of this article is to analyze and reflect on the role that school administration plays in El Salvador’s educational process. For this reason, the study adopts a qualitative approach, examining key documents including regulations and academic research concerning the administration of basic and secondary schools. The purpose of this study is to explain and assess the ways in which school management directly impacts the quality of education, focusing on the leadership of principals and the effective functioning of educational institutions. By examining these educational documents, the study analyzes and interprets regulations and statutes, placing special focus on their implementation in schools across El Salvador. In this way, strengthening school administration is essential for achieving an effective, inclusive, and human-centered education.
Contacto
  • 2511-2027
  • sbues@ues.edu.sv
Ubicación

Ciudad Universitaria «Dr. Fabio Castillo Figueroa», Edificio Biblioteca Central, Final Av. Estudiantes Mártires y Héroes del 30 julio, San Salvador, El Salvador.

Theme by DTI

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback