Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse Repo UES
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Cabrera Amaya, Jennifer Tatiana"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Estrategias innovadoras para atender la dislexia en el aula
    (Universidad de El Salvador, 2025-09-06) Cabrera Amaya, Jennifer Tatiana; Andrade Bercián, Rhina Zuleima; Benitez de Ramirez, Yazmin Xiomara; ca18039@ues.edu.sv; ab23049@ues.edu.sv
    Resumen La educación tiene un enfoque centrado en el estudiante por lo que es importante adaptar las estrategias educativas a las características individuales del niño para mejorar la comprensión lectora y el rendimiento académico. No solo se trata de que los niños aprendan a leer mejor, sino también de que puedan tener éxito en todas las asignaturas, la dislexia no debe verse como un obstáculo insuperable, sino como una forma diferente de aprender. La clave está en que la educación reconozca esta diversidad y ofrezca estrategias adecuadas para que los niños con dislexia puedan desarrollarse plenamente. La implementación de una educación inclusiva y personalizada no solo beneficia a estos estudiantes, sino que enriquece el entorno de aprendizaje para todos. Abstract: Education's main focus is the student, which is why it is important to have different strategies to each of the individual characteristics so that each child can have better reading comprehension and overall understanding academics. It's only for students to learn to read better but also do better on other subjects. Dyslexia shouldn't be seen as an impossible obstacle but as a different way of learning. The key is that education is recognized as diverse and it should offer adequate ways for dyslexic children to develop. The implementation of inclusive and personalized learning should not only be beneficial to these students but overall betterment of their learning environment.
Contacto
  • 2511-2027
  • sbues@ues.edu.sv
Ubicación

Ciudad Universitaria «Dr. Fabio Castillo Figueroa», Edificio Biblioteca Central, Final Av. Estudiantes Mártires y Héroes del 30 julio, San Salvador, El Salvador.

Theme by DTI

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback