Browsing by Author "Linares Coto, Fernando Ademir"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Perfil docente para una educación de calidad en los entornos virtuales de aprendizaje en la Maestría en Profesionalizaciòn de la Docencia Superior de la Universidad de El Salvador, Centro Universitarios de Ahuachapàn(2023-03-11) CLlemente Rivera, Carlos Alberto; Linares Coto, Fernando Ademir; Ramírez de Jiménez, Yancy ElizabethEn este proyecto de investigación se define el perfil de los docentes de educación superior para una educación contemporánea en los entornos virtuales de aprendizaje, ya que este debe ser reestructurado debido a las exigencias de la educación ocasionadas por el contexto global. Con el fin de garantizar una educación de calidad surge el siguiente objetivo de investigación: determinar y analizar como el perfil docente y sus componentes influye en la calidad de los aprendizajes en entornos virtuales. Los resultados destacan la importancia de fortalecer las competencias digitales de los docentes para aprovechar todos los beneficios que las TIC ofrecen a las metodologías educativasItem "The implementation of the audiolingual method to enhance the oral production of the english suffixes “-s” and “-es” of eighth-graders of section “a” at Centro Escolar Guadalupe Retana Herrera in the period I and II during the year 2017"(2017-09-01) Ardón Hernández, Venancia Jacqueline; Linares Coto, Fernando Ademir; Mendoza Magaña, Rafael Edgardo; Guevara Román, Evelin RoxanaIn this action research, “The Implementation of the Audiolingual Method to enhance the Oral Production of the English Suffixes “-s” and “-es” of Eighth-graders of Section “A” at Centro Escolar Guadalupe Retana Herrera in the Period I and II during the Year 2017”, the research team endeavored to improve students’ oral production of the English suffixes by implementing a descriptive and experimental investigation supported and developed through quantitative and qualitative paradigms. Thus, throughout all the investigation, the researchers depicted clearly the variety of techniques that the team employed to refine and to enrich the eighthgraders’ oral proficiency. The investigators used this method to ameliorate students’ speaking skills through developing Audiolingual techniques during the intervention process. Likewise, to achieve the expected results of the objectives, the researchers meticulously designed a plan of action which just included the most appropriate Audiolingual techniques that the team made use of during the whole intervention.