Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse Repo UES
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Mata de Benavides, Sandra Yanira"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    El teléfono móvil: Recurso didáctico o distractor pedagógico
    (2024-10-25) Díaz Iglesias, Evelyn Stefany; Reyes Argueta, Deysi Arely; Hernández León, Joseline Maryli; Vásquez Amaya, Roberto Carlos; Mata de Benavides, Sandra Yanira; Aguirre, Juan Francisco; di10001@ues.edu.sv; ra01023@ues.edu.sv; hl22030@ues.edu.sv; va22048@ues.edu.sv; mb22046@ues.edu.sv
    Este artículo retoma diferentes puntos de vista sobre la implementación del teléfono móvil en el proceso de enseñanza y aprendizaje de los estudiantes en los diferentes niveles educativos. Se analiza si el recurso mencionado tiene influencias positivas ya que ha adquirido gran protagonismo en las aulas educativas permitiendo valorar si es un recurso didáctico o bien es un distractor que interfiera de forma negativa en la implementación de las prácticas pedagógicas. This article takes up different points of view on the implementation of cell phones in the teaching and learning process of students at different educational levels. It is analyzed whether the mentioned resource has positive influences since it has acquired great prominence in educational classrooms, allowing us to assess whether it is a didactic resource or a distractor that interferes negatively in the implementation of pedagogical practices.
Contacto
  • 2511-2027
  • sbues@ues.edu.sv
Ubicación

Ciudad Universitaria «Dr. Fabio Castillo Figueroa», Edificio Biblioteca Central, Final Av. Estudiantes Mártires y Héroes del 30 julio, San Salvador, El Salvador.

Theme by DTI

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback