Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse Repo UES
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Tobar Miranda, Kelly Lissette"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    La deserción como parte de los desafíos de la educación inclusiva en El Salvador
    (2024) Andrade Vigil, María Elizabeth; Tobar Miranda, Kelly Lissette; González de Alfaro, Verónica Esperanza; av18019@ues.edu.sv; tm22026@ues.edu.sv
    La educación inclusiva enfrenta desafíos significativos tanto en El Salvador como en otros países, manifestados principalmente en altas tasas de deserción escolar. Estos desafíos, arraigados en estructuras educativas excluyentes, requieren un enfoque multidimensional para su abordaje. La deserción no solo refleja problemas sociales y económicos, sino que también representa oportunidades perdidas para el desarrollo individual y colectivo. La inclusión educativa se ve obstaculizada por factores diversos, desde la falta de recursos hasta la exclusión social. Es imperativo comprender las causas subyacentes de la deserción para implementar estrategias efectivas que promuevan la retención escolar y la participación equitativa. La colaboración entre diversos actores, incluidos docentes, familias y autoridades educativas, es fundamental para garantizar una educación inclusiva y de calidad para todos los estudiantes, independientemente de sus diferencias. La inclusión no solo es un ideal, sino una necesidad urgente que requiere un compromiso colectivo para su realización plena. Inclusive education faces significant challenges at both national and global levels, primarily manifested in high dropout rates. These challenges, rooted in exclusionary educational structures, require a multidimensional approach for their resolution. Dropout not only reflects social and economic issues but also represents missed opportunities for individual and collective development. Educational inclusion is hindered by diverse factors, from lack of resources to social exclusion. Understanding the underlying causes of dropout is imperative to implement effective strategies that promote school retention and equitable participation. Collaboration among various stakeholders, including teachers, families, and educational authorities, is crucial to ensuring inclusive and quality education for all students, regardless of their differences. Inclusion is not just an ideal but an urgent necessity that requires collective commitment for its full realization.
Contacto
  • 2511-2027
  • sbues@ues.edu.sv
Ubicación

Ciudad Universitaria «Dr. Fabio Castillo Figueroa», Edificio Biblioteca Central, Final Av. Estudiantes Mártires y Héroes del 30 julio, San Salvador, El Salvador.

Theme by DTI

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback