Profesorado en Idioma Inglés para Tercer Ciclo de Educación Básica y Educación Media
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Profesorado en Idioma Inglés para Tercer Ciclo de Educación Básica y Educación Media by Title
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Study of the new technologies in the process of learning and teaching foreign languages degrees in junior students of Modern Languages, English Teaching degrees, and English teachers at the University of El Salvador, Eastern Campus(2021-10-01) Sorto Vilche, Carlos Eduardo; Martínez Martínez, David Alberto; Gómez Hernández, Evelyn Vanessa; Herrera De Turcios, Beverlyng VictoriaLa investigación “Study of the New Technologies in the Process of Learning and Teaching Foreign Languages Degrees in Junior Students of Modern Languages, English Teaching Degrees, and English Teachers at the University of El Salvador, Eastern Campus” busca indagar sobre los beneficios que las Tecnologías de la Comunicación y la Información (TIC) en profesores y alumnos. También tiene como objetivo diseñar una propuesta en la que un Laboratorio de Idiomas sea la base del proceso de aprendizaje en estudiantes de nivel intermedio de las carreras de Lenguas Modernas, Profesorado en Inglés y docentes de la sección de idiomas de la Universidad de El Salvador, Facultad Multidisciplinaria Oriental. El método utilizado en esta investigación fue el Método Cualitativo que permitió trabajar la opinión de los docentes e identificar el uso que los docentes tienen de las Nuevas Tecnologías en un Laboratorio de Idiomas. La muestra para este estudio fue de cuatro docentes que fueron entrevistados y se pidió a 20 estudiantes que respondieran un cuestionario, todos ellos de la sección de idiomas de la Facultad Multidisciplinaria Oriental, de la Universidad de El Salvador. Para concluir, en los resultados obtenidos demuestran que un laboratorio de idiomas es reconocido como una herramienta que potencia no solo el proceso de enseñanza, ya que cambiaría parcialmente el diseño de las lecciones, sino también el proceso de aprendizaje, dando a los estudiantes acceso a herramientas variadas y diferentes. Asimismo, se suma la presentación de una propuesta de plano para el equipamiento del laboratorio de idiomas ubicado en la Universidad de El Salvador, Campus Oriente, más específicamente en el laboratorio de idiomas número 1 dentro del edificio de la Unidad Biblioteca de esta Universidad. The research “Study of the New Technologies in the Process of Learning and Teaching Foreign Languages Degrees in Junior Students of Modern Languages, English Teaching Degrees, and English Teachers at the University of El Salvador, Eastern Campus” seeks to inquire about the benefits that Information and Communication Technology (ICT) have on teachers and students. It also aims to design an action plan in which a Language Laboratory is the base on the learning process in junior students of Modern Languages, English Teaching degrees and the teaching base of English Teachers at the University of El Salvador, Eastern Campus. The method used in this research was the Qualitative Method that allowed to work on the teachers’ opinions and to identify the use that teachers have of New Technologies in a Language Laboratory. The sample for this study was four teachers who were interviewed and 20 students asked to respond a questionnaire, all of them from the language section of the Eastern Campus, at the University of El Salvador. To conclude, in the results obtained, a language laboratory is recognized as a tool that enhances not only the teaching process, since it would partially change the design of the lesson, but also the learning process, giving students access to varied and different tools.