Licenciatura en Lenguas Modernas: Especialidad en Frances e Inglés
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Licenciatura en Lenguas Modernas: Especialidad en Frances e Inglés by Subject "360"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Limitations of students with disabilities that hinder the learning process of English as a foreign language in semester I in the Foreign Language Department, School of Arts and Sciences at University of El Salvador.(2013-10-11) Azucena, David Guillermo; Paniagua Mendoza, Carlos Ricardo; Velásquez Mendoza, Claudia Liseth; Mendizábal Arévalo, Odir Alexander; Gamero Ortiz, Jose RicardoThe following research paragraphs that follow present some serious limitations that complicate the learning process of English as a foreign language of students with disabilities. Two specific cases of students with disabilities were selected to execute a study case on each one. Both of them were active students during first semester of 2013 at University of El Salvador. The limitations that become more difficult as the process of learning English as a foreign language for a student with a disability at the University of El Salvador are related to disabilities in History. By demonstrating that they have been excluded from public service access including health, education and jobs opportinities that all citizens must have, people with disabilities have been perceived by authorities and other social groups under a prejudgement that reduces and limits their abilities; this explains partially why they still face serious educational limitations. The most common limitations that handicap students relate to are external and internal limitations. External limitations refer to the lack of physical access and bibliographical resources, ¨especially¨ in Braille, infrastructure which does not offer any type of accessibility for the disabled and curriculum adaptations. The internal limitations include a pedagogical practice that ignores any methodological effort to integrate and adapt to the circumstances of students with disabilities as well as the perception from the teacher and other students represent serious limitations in the learning process of English a foreign language.Item La pertinencia de la formación académica de los estudiantes de la Licenciatura en Lenguas modernas especialidad en francés e inglés con la inserción laboral de los estudiantes de cuarto y quinto año de esta carrera en el actual mercado laboral.(2013-02-19) Bonifacio Ayala, Edwin Alberto; García Escalante, Luz Gabriela; Méndez Martínez, Gloria Marlene; Ponce Inglés, Cindy Elizabeth; Calix, Leonel AntonioEl objetivo de este informe es determinar la pertinencia de la formación académica, así como el grado de satisfacción de los estudiantes de cuarto y quinto año de la Licenciatura en Lenguas Modernas Especialidad en francés e inglés con la inserción laboral de los mismos en el actual mercado laboral.Item Situación de adolescentes en abandono familiar, casos: Comunidad Oscar Arnulfo Romero y perspectivas de desarrollo (Zaragoza-La Libertad, 2012).(2012-01-01) Anaya, Cecilia Judith; Laínez Recinos, Yancy Carolina; Navarrete, María SantosLa investigación conoció las condiciones sociales y ambientales respecto al desarrollo de habilidades de las adolescentes en abandono bajo acogimiento institucional, para analizar de una manera más amplia este problema. Los resultados y propuesta académica como producto de la investigación fueron socializados ante compañeras y compañeros de proceso de grado e invitados especiales que conocen sobre la problemática y trabajan en el área de niñez y adolescencia, quienes brindaron aportes para el estudio de la Situación de adolescentes en abandono familiar, casos: Comunidad Oscar Arnulfo Romero y perspectivas de desarrollo (Zaragoza-La Libertad, 2012).